Postupné uvoľňovanie politiky socialistického realizmu umožňuje jazzmenom v 60. rokoch cestovať do zahraničia. Medik Miloša Jurkoviča v roku 1962 zlatú medailu na na VIII. medzinárodnom festivale mládeže a študentstva v Helsinkách, Ladislav Gerhardt 1. cenu za najlepší interpretačný výkon na Medzinárodnom jazzovom festivale v Karlových Varoch 1962. Ladislav Martoník bol na súťaži trubkárov vo Viedni v roku 1965 vybraný porotou pre štúdium na Hochschule für Musik und darstellende Kunst v Grazi. Klavirista Ján Hajnal sa dostal do finále na súťaži mladých jazzových hudobníkov vo Viedni 1966.
Orchester Gustava Broma zaznamenal veľké ohlasy na festivaloch v Manchestri (1963), v Antibes (1965), Norimbergu (1966), Varšave (1964) a v Prahe. Big band spolupracoval s takými európskymi sólistami ako Peter Herbolzheimer, Erich Kleinschuster, Hans Koller, Albert Mangelsdorf, Fritz Pauer a Jan Wróblewski. Koncom 60. rokov angažoval do orchestra takých hudobníkov ako Maynard Ferguson, Ray Conniff a Bill Moody, spolupracoval s Dianou Ross and The Supremes. Od 70. rokov do repertoáru big bandu prispeli aj slovenskí autori – K. Ondreička, Igor Bázlik, L. Déczi, L. Gerhardt, P. Breiner, D. Húščava, P. Zelenay, Ľ. Štassel, I. Vašica...
Najmarkantnejšie úspechy zaznamenali slovenskí jazzmeni prostredníctvom tradičného jazzu. Revivalizmus bol na slovenskej scéne obľúbený medzi širokou verejnosťou. Prvá skupina Ali Jazz Band vznikla už v roku 1946 v Seredi a pôsobila na Slovensku viac ako 50 rokov. Pod vplyvom vystúpenia Chrisa Barbera, anglickej revivalistickej školy v Bratislave v roku 1963, dostal slovenský dixieland nové inšpiratívne impulzy. V zahraničí sa preslávili najmä Traditional Club a Revival Jazz band. Traditional Club vystupoval v Prahe, Viedni (1965), Budapešti (1966), v Belgicku na festivale Comblain la Tour (1966), Mníchove (1966), na turné v Maďarsku a v NDR. V rokoch 1968-1970 získali angažmán vo Švajčiarsku (Zürich, Basel). Na Comblain la Tour hrali na jednom pódiu s takými hviezdami ako Benny Goodman, Stan Getz a Anita O´Day. S Traditional Clubom účinkovali zahraničné hviezdy ako A. Nicholas (USA), B. Bryden (USA), M. Greger a T. Golan. Po ukončení zahraničného angažmán v roku 1970 traja členovia Traditional Clubu Igor Čelko (1944, saxofón), Peter „Citrón“ Móric (1943, klarinet) a Pavol Molnár (1943, basgitara, kontrabas) zostali vo Švajčiarsku. Keď sa rozpadol Traditional Club, vznikol Nový tradicionál, ktorý spolu s Revival Jazz Bandom úspešne rozvíjal kariéru doma a v západných krajinách. Pre Traditional club písali skladby Igor Čelko, Vlado Vizár, pre Nový tradicionál písali a aranžovali Dušan Húščava, Alojz Bouda, Stanislav Herko, Karol Sucháň, pre Revival Jazz Band zasa František Karnok (1970), Ivan Nagy, Marian Čekovský.
Čo bolo kuriózne, v repertoári Traditional club, Revival Jazz Bandu boli aj úpravy ľudových piesní (Kaťuša, Smugljanka, Trenčianske hodiny, Slovenské mamičky, Červené jabĺčko). Po ústupe záujmu obecenstva o jazzový revivalizmus sa skupiny Revival Jazz Band a Nový tradicionál v roku 1986 spojili do jednej formácie T+R Band. Na albumoch T+R Bandu sa autorsky a aranžérsky podieľali Alojz Bouda, Boris Urbánek, Miroslav Binder a Peter Lipa. Ich kariéra vyvrcholila účasťou na festivale Sacramento Jazz Jubilee v Kalifornii v roku 1992. Od roku 1995 aktívne pôsobí na slovenskej scéne Traditional and Revival Band pozaunistu Vlada Vizára a Vlado Vizár Jazz Quartet/Quintet (od r. 1997, 3 CD), v repertoári majú aj pôvodné skladby.
Autor: Yvetta Kajanová